Holding 1 i zrzeszone z nami spółki w czasie obecnego kryzysu podjęły szereg działań, które wpisały się w nurt ogólnopolskiej akcji #BiznesReagujeOdpowiedzialnie.
Działaliśmy przede wszystkim w obszarach, na które mamy wpływ, chroniąc pracowników, klientów, ale także dzieląc się naszymi zasobami w ramach akcji pomocowych.
1. UDOSTĘPNIANIE AUT
Nasz podstawowy zasób, czyli flota samochodowa Express Car Rental oraz Traficar to obecnie najbezpieczniejszy środek transportu. Dla wielu podmiotów wręcz niezbędny do prowadzenia działalności w czasie pandemii. Dlatego udostępniliśmy nasze auta następującym organizacjom:
- Hospicjum Cordis w Katowicach, Hospicjum św. Łazarza w Krakowie, Śląskie Hospicjum dla Dzieci Świetlikowo – otrzymały od nas auta na miesiąc. W ten sposób opiekunowie i służby medyczne mogły nadal opiekować się podopiecznymi przebywającymi w swoich domach rodzinnych.
- Fundacja de Iure – dzięki autom Traficar mogła bez ograniczeń dowozić środki ochrony osobistej do krakowskich szpitali.
- Polski Czerwony Krzyż – nasze auta służyły pracownikom PCK, pomagając w bezpiecznym docieraniu do osób przebywających na kwarantannie, ale też w transporcie żywności, środków dezynfekujących, maseczek itp.
Dodatkowo obie spółki wprowadziły akcję WOLONTARIAT, dzięki której wolontariusze różnych organizacji mogą korzystać z bezpłatnego wynajmu auta.
2. PROGRAM #PozytywnieZaangażowani
Tu dzielimy się najcenniejszym zasobem jaki posiadamy czyli zaangażowaniem i dobrocią naszych pracowników. Na czas epidemii uruchomiliśmy specjalną edycję wewnętrznego programu rozwijającego działalność społeczną i wolontariat pracowniczy. Z kilkunastu zgłoszonych projektów wybrane zostały inicjatywy szycia maseczek dla seniorów, wsparcie rodzinnego domu dziecka oraz pomoc w aktywnym powrocie do działania stowarzyszenia pomagającego osobom z niepełnosprawnościami.
Prawie 600 maseczek uszytych przez naszych wolontariuszy trafiło do osób starszych w miejscowości Marki.
3. MOTO TARCZA
Inicjatywa Grupy PGD - MotoTarcza czyli pakiet rozwiązań, które dbają o bezpieczeństwo naszych klientów, ale też wychodzą naprzeciw nowym potrzebom związanym z epidemią.
Pracownicy ochrony zdrowia – diagności, lekarze, pielęgniarki, ratownicy, pracownicy Sanepidu, a także strażacy, policjanci i funkcjonariusze straży miejskiej mają pierwszeństwo w obsłudze i rabaty na części i usługę w naszych serwisach i salonach. Wprowadziliśmy także wirtualny salon, który daje możliwość kupna auta bez wychodzenia z domu. Zdalnie można także przeprowadzić diagnostykę auta i umówić się na przegląd serwisowy lub naprawę.
Więcej na temat akcji:
4. MOBILNA TARCZA
Mobilna tarcza zapewnia między innymi bezpieczeństwo klienta korzystającego z aut Express Car Rental i Traficar.
W tym zakresie nie mogło być żadnych kompromisów. Dlatego obie spółki powołały specjalne zespoły, których zadaniem jest dokładna dezynfekcja aut. Samochody przed jazdą musza być sterylne.
W ramach Mobilnej Tarczy pojawiła się także dopasowana do aktualnych potrzeb oferta biznesowa, która dzięki swojej elastyczności oraz promocyjnym cenom zyskała rzeszę fanów. Auto można teraz wypożyczyć na minuty, dni, tygodnie a nawet miesiące.
Więcej informacji: https://www.express.pl/p/mobilnaTarcza
Więcej informacji: https://www.express.pl/p/mobilnaTarcza
5. #Zostańwdomu.
Wszędzie tam, gdzie było to możliwe włączyliśmy się w akcję #zostanwdomu. Praca zdalna stała się dla dużej części naszej załogi codziennością.