Dzięki projektowi Magdy, nasi pozytywnie zaangażowani pracownicy wkroczyli do szkół. I pomimo pandemii, pomogli w nabyciu konkretnych umiejętności przez grupę młodych, ambitnych uczniów klasy o profilu marketing i reklama. Bez tego doświadczenia, ich przygotowanie do wykonywania zawodu bardzo odbiegałoby od współczesnych standardów branży kreatywnej.
Pomysł na projekt był odpowiedzią na realny problem, jakiemu stawił czoła Zespół Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych w Żywcu. Ze względu na ograniczenia, większość uczniów została pozbawiona możliwości odbycia praktyk zawodowych. A jak zostać dobrym technikiem reklamy, kiedy nie ma możliwości kontaktu z praktykami działającymi w branży, skorzystania z profesjonalnego sprzętu, doświadczenia realnej pracy agencji reklamowej?
W tym wyzwaniu postanowiła pomóc Magda (Express Car Rental), która we współpracy Expressu oraz Traficara opracowała 4 tygodniowy autorski program dla uczniów z Żywca. Projekt zyskał dofinansowanie z naszego programu Pozytywnie Zaangażowany i został z sukcesem wdrożony.
Na początek podarowaliśmy szkole profesjonalny sprzęt fotograficzny– aparat Olympus OM-D E-M10 z funkcją nagrywania 4K oraz obiektywami do wykorzystania w szkolnych sesjach. Następnie odbyły się lekcje praktyczne. Nauka online nie stanęła tu na przeszkodzie – zajęcia korzystania ze specjalistycznego sprzętu reklamowego oraz programów kreatywnych spokojnie mogły się odbyć w środowisku wirtualnym.
Uczniowie nabywali umiejętności obsługi Adobe Photoshop, wzięli udział w warsztatach fotograficznych, od najlepszych uczyli się jak wykorzystać PowerPoint do skutecznej komunikacji wizualnej. Efektem były przepiękne kartki świąteczne, które możecie obejrzeć na profilu szkoły: https://www.facebook.com/ekonomzywiec/
Równie cenne były, prowadzone przez Magdę, sesje coachingowe poświęcone narzędziom biznesowym, m.in. znaczeniu analizy SWOT. Podczas kursu uczniowie zajęli się analizą dotychczasowej komunikacji kilku marek w celu zaproponowania strategii działań. Wzięli również udział w warsztatach case study, podczas których szukali różnic pomiędzy poszczególnymi markami i pracowali nad najlepszymi kierunkami rozwoju.